Thursday, March 18, 2010

Keserasian antara kita

Pernahkah anda semua tetiba terlintas statement gini dalam kepala otak :

Dah Kahwin tapi Rasa macam tak serasi lak..... kenapa jadi begini?

Selalu jie dengar statement ini bila ada yang meminta jie buat numerology. Setalah mengira watak masing- masing, Mereka meminta jie kirakan watak pasanagn pula. Setelah diberi jawaban pengiraan, ada yang tersenyum ada yang berkerut seribu. Tetiba memandang jauh ditingkap opis. Matanya jauh jer......Tak serasi ker Kak jie?

Adus.... bila dengar statement ni, kekadang jiwanya jadi takut. Takut salah statement dah salah penerimaan. Alih2 dengar berita buruk. Bahaya ni!.

Bila sudah jodoh, dah kahwin dan dah pula ada anak. Terimalah dengan redha pasangan masing2. Memang ada kekurangan dan kelebihan. Muhasabah diri bila sudah mengetahui kekurangan dan perbaikilah. Dan bila nampak akan kekurangan pasangan, Janganlah dipandang hina akan itu. Perbaiki bersama2 dan Insyallah badai perkahwinan akan dapat dilalui bersama-sama.

Tak semestinya bila jie sebut awak unsur Api dan suami unsur Tanah menunjukkan tak sesuai. Cuba lihat bagaimana hendak mencompromse each other. Contoh Api boleh membuat tanah membara, tapi jangan diapi2kan, malanglah nasib tanah. Dan Tanah, jika api sedang marak.... taburlah tanah sedikit bagi mengurangkan marak itu, tapi janganlah ditabur terus hingga terus padam, kesihani api.... :)

Inilah keserasian yang dimaksudkan dalam numerology. Dan dengan ini bolehlah anda memahami pasangan masing2 dalam memarakan lagi semangatnya dalam kerjaya atau kehidupan harian dan memadamkan kemarahannya.....

Kepada yang ingin jie explain detail tentang unsur anda dengan pasangan anda, Kirakan watak anda dan berikan jie unsur anda dan pasangan. Jie akan terangkan bagaimana anda boleh mencari keserasian itu.

3 comments:

  1. betul2...yang mana kurang..lebihkan..yang mana terlebih kurangkan :D

    ReplyDelete
  2. kalau duit lebih bak mai sini .... hehehehe

    ReplyDelete
  3. Salam kak,

    Nampaknya blog tak aktif
    Tapi saya mahu cuba nasib bertanya.

    Minta tolong kirakan keserasian antara

    1) 14 june 1983
    2) 06 nov 1972

    Terima kasih..

    ReplyDelete

Link yang berkaitan

Link within