Wednesday, July 28, 2010

Nothing much just 2 pair of shoes

Shoe 1

Shoe 2

On monday, I take UL as I got new maid. Alhamdulillah.
After bagi short course kat maid baru tu and my bucuk already asleep, I went off to Giant
Sajer nak menghilang untuk memberi ruang kepada sikecil beramah mesra dengan maid.

Jalan-jalan tetiba terpandang 2 ketul kasut ni. RM39.90 :)

Apa lagi, sapuuuuuuuu

Shoe 1, heelsnya bit runcing. Lama tak pakai heels gitu. Bit kekok

Shoe 2, teramat la selasa. Sukeeeee


Balik umah, Mother Inlaw datang. Menjenguk sidebab and bucuk. As Mr Hie outstation. So jie mintak maid tu masak air. Nak buatkan teh panas for my MIL

Then she answer, buk saya takut nyalakan api.

Tepuk dahi jie. Laaaaaa abis tu budak2 minum milo macamana tadi?
Saya pakai susu kotak

Nasib baik jie ada beli susu kotak 1 litre Marigold tu.

Kalau tak mau kekeringan anak aku.

Terus paksa dia pakai starter penembak tu and nyalakan api dan masak air.
Agak takut gak bibik ni. hehehehe ker..... pemalas. Buat seeing her face yang agak terkejut2 tu rasanya dia memang penakut. Hopefully biarla takut kuar rumah, takut nak berborak tepi tingkap dan takut nak lari dari rumah.... :)

Then malam tu jie suruh dia masak air lagi . ni belum jie suruh masak bagai.....
Saya ngak berani buk.
Cuba jugak. Susah saya macam ni. Anak saya nak makan apa kalau setakat nyalakan api pun tak bole. Geram gak nada suara aku. Saya nak gi antar anak2 tuisyen. Balik saya nak air dah masak dan bibik dah buat milo.

Then trus rush antar boys tuisyen.

Balik
.
.
.
.
.

Air dah masak
Milo tersedia

Jie tersenyum. Bole pun

Tahniah bik, bibik telah berjaya :)

Dalam hati nak sebut

Challenge bik, I support u!

hehehehehe

The end

2 comments:

  1. kak jie kena buat gak kat bibik tu....Challenge!!! sambil gerakkan tangan...baru semangat tu dtg...taw2 je kak jie balik, dah macam kenduri, semua lauk dia masak...hahaha

    ReplyDelete
  2. hehehehe terbayang bibik tu buat MENTAL WARRIOR! YAH! YAH! YAH!

    ReplyDelete

Link yang berkaitan

Link within