Monday, May 17, 2010

Allah tahu apa yang terbaik untuk kita semua

Last week bermacam cerita berlaku dalam kehidupan harian jie. Kesibukkan dengan kerja-kerja TM dimana semua benda nak cepat termasuk nak menjawab permintaan-permintaan pihak atasan yang sampai ke le ni tiada kesudahan.

Dalam kesibukkan kerja, jie ada juga terima jemputan dari MIL untuk memberi cermah motivasi mengenal potensi diri melalui tarikh lahir. Wah... sememangnya aku sibuk last week. Masih ada lagi permintaan dari kenalan baru untuk numerology masih belum terlangsai dek badan ini.

Kesibukkan ini buat jie mula rasa resah. As usual, jie selalu nak buat semua benda. Nak jadi pekerja TM yang berdedikasi. Nak jadi bussiness women yang berjaya dan juga nak jadi ummi yang mendidik anak-anak ke jalan yang diredai olehnya

Kekadang bila semua yang jie rancang/plan tak jadi. Jie jadi sedih. Menanggis tak kesampaian rasa diri. Menyalahkan diri kerana tak buat semua benda.....

Tetapi jie lupa, betapa Allah tahu apa yang terbaik buat diri jie. Dia lagi tahu apa yang terbaik buat diri yang kerdil ini.

Jie menjadi tersentak dek perasaan ini. Memandang keluar tingkap melihat langit begitu luas dan mengkagumi kebesaran Allah.

Betapa puas aku merancang, menyusun, dan sedaya upaya ingin melakukannya, tapi Allah lagi tahu apa yang terbaik buat diri ini.

Aku menanggis akan itu. Aku jadi redha atas ketentuanya.
Aku jadi pilu atas kesayanganNya pada diri ku
kerana Allah tahu itu terbaik buat diri ku.....

Terlampau melebihi kemampuan ku
Aku akan jatuh nanti
Aku akan lebih bersedih
Aku akan mula menyalahi

Maka
Allah tahu
Apa yang terbaik buat diri ku ini

:)

The end

No comments:

Post a Comment

Link yang berkaitan

Link within